Nyheter | Sverigedemokraterna Mönsterås

Nyhetern för Sverigedemokarterna i Mönsterås

Här kan du se de senaste nyheterna för Sverigedemokraterna i Mönsterås och evenemang som skett i föreningen.

• Mattias Bäckström Johansson föreläser

Mattias håller en föreläsning om lite tips för föreningen samt en redovisning över aktiviteter gjorda under valet i distriktet. Välbesökt och väldigt givande tycker styrelsen.

• Ny styrelse i SD Mönsterås

SD Mönsterås har haft års möte, och här är den nyvalda styrelsen!

Övre vänster Sven-Erik Svensson, Leonard Niklasson, Conny Johansson, Christer Olsson, Sören Boman.

Nedre vänster Urban Lindgren, Anni Juhl Nielsen och Annica Mattila.

Saknas på bild gör Mikael Karlsson

• Lösenordsskyddad: Årsmöteshandlingar 2019

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:

Mer info
  • God Jul och ett Gott Nytt År!

Sverigedemokraterna önskar alla sina politiker, medlemmar, väljare, sympatisörer och alla andra en God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!

Mer info
  • Inbjudan till medlemsmöte om partiets migrationspolitik

Anmälan sker genom länken nedan:

Sverigedemokraterna bjuder in till en öppen föreläsning i Folkets park i Oskarshamn med efterföljande fika. Det är partiets talesperson i migration och jämställdhet, Paula Bieler, som är särskilt inbjuden att föreläsa om partiets migrationspolitik.

Detta är öppen föreläsning, så passa att lyssna på vad Sverigedemokraternas politik är på det migrationspolitiska området. Vi vill däremot att man föranmäler sig, för att veta att det finns plats för alla samt för att kunna planera fikat.

• Lösenordsskyddad: Årsmöteshandlingar 2018

• Lösenordsskyddad: Årsmöteshandlingar 2017

• Mönsterås marknad

Den 7:e maj ägde Mönsterås vårmarknad rum. I strålande vårväder deltog representanter från SD Oskarshamn och SD Mönsterås. SDU fanns även representerat på marknaden genom Niklas Arvidsson och Mikael Svensson. I Sverigedemokraternas marknadstält fanns partiets olika broschyrer tillgängliga för förbipasserande att läsa och ta med sig. Många marknadsbesökare stannade vid tältet för att samtala och visade sin uppskattning för att partiet fanns representerat på marknaden.

[Deltog på marknaden för Sverigedemokraterna gjorde (från vänster) Niklas Arvidsson, Nils-Erik Jonsson, Michael Erlandsson från SD Oskarshamn samt Sune Olsson, Mikael Karlsson och Mikael Svensson (ej på bilden) från SD Mönsterås.]

• Lösenordsskyddad: Årsmöteshandlingar

• Årsmöte

Under söndagen den 25 januari så samlades medlemmarna i SD Oskarshamn/Emådalen som omfattar Oskarshamn, Högsby och Mönsterås kommun för årsmöte. Något som gjorde detta möte lite mer speciellt var att kommunföreningsstyrelsen föreslagit årsmöte att ändra föreningens geografiska omfattning och namn, då medlemmarna i Högsby och Mönsterås velat bilda en egen kommunförening. Styrelsens förslag antogs enhälligt och efter avslutat årsmöte i den gamla kommunföreningen så hölls ett bildandemöte för SD Emådalen. Som ordförande i SD Oskarshamn så valdes Uno Josefsson och i SD Emådalen så fick Leif Gustavsson förnyat förtroende, då han sedan tidigare varit ordförande i den gemensamma kommunföreningen. Efter avslutade årsmötesförhandlingar så var det gemensamt samkväm med fika och intressanta diskussioner.

f.v. Thoralf Alfsson, Uno Josefsson, Leif Gustavsson och Mattias Bäckström Johansson

Styrelsen för SD Oskarshamn
    Ordförande – Uno Josefsson