Nyheter | Sverigedemokraterna Mönsterås

Nyhetern för Sverigedemokarterna i Mönsterås

Här kan du se de senaste nyheterna för Sverigedemokraterna i Mönsterås och evenemang som skett i föreningen.

• Lösenordsskyddad: Årsmöteshandlingar 2018

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:

• Lösenordsskyddad: Årsmöteshandlingar 2017

• Mönsterås marknad

Den 7:e maj ägde Mönsterås vårmarknad rum. I strålande vårväder deltog representanter från SD Oskarshamn och SD Mönsterås. SDU fanns även representerat på marknaden genom Niklas Arvidsson och Mikael Svensson. I Sverigedemokraternas marknadstält fanns partiets olika broschyrer tillgängliga för förbipasserande att läsa och ta med sig. Många marknadsbesökare stannade vid tältet för att samtala och visade sin uppskattning för att partiet fanns representerat på marknaden.

[Deltog på marknaden för Sverigedemokraterna gjorde (från vänster) Niklas Arvidsson, Nils-Erik Jonsson, Michael Erlandsson från SD Oskarshamn samt Sune Olsson, Mikael Karlsson och Mikael Svensson (ej på bilden) från SD Mönsterås.]

• Lösenordsskyddad: Årsmöteshandlingar

• Årsmöte

Under söndagen den 25 januari så samlades medlemmarna i SD Oskarshamn/Emådalen som omfattar Oskarshamn, Högsby och Mönsterås kommun för årsmöte. Något som gjorde detta möte lite mer speciellt var att kommunföreningsstyrelsen föreslagit årsmöte att ändra föreningens geografiska omfattning och namn, då medlemmarna i Högsby och Mönsterås velat bilda en egen kommunförening. Styrelsens förslag antogs enhälligt och efter avslutat årsmöte i den gamla kommunföreningen så hölls ett bildandemöte för SD Emådalen. Som ordförande i SD Oskarshamn så valdes Uno Josefsson och i SD Emådalen så fick Leif Gustavsson förnyat förtroende, då han sedan tidigare varit ordförande i den gemensamma kommunföreningen. Efter avslutade årsmötesförhandlingar så var det gemensamt samkväm med fika och intressanta diskussioner.

f.v. Thoralf Alfsson, Uno Josefsson, Leif Gustavsson och Mattias Bäckström Johansson

Styrelsen för SD Oskarshamn
    Ordförande – Uno Josefsson
    Vice ordförande och kassör – Mattias Bäckström Johansson
    Sekreterare – Britt-Marie Sundqvist
    Ledamot – Dan Bengtsson
    Ledamot – Nils-Erik Jonsson

Suppleant – Erik Giessel

Styrelsen för SD Emådalen
    Ordförande – Leif Gustavsson
    Vice ordförande – Roger Sunesson
    Andre vice ordförande – Lennart Persson
    Sekreterare – Veronica Johansson
    Ledamot – Angelica Jegerfalk
    Ledamot – Mikael Karlsson

Suppleant – Philip Rosvall
    Suppleant – Conny Johansson
    Suppleant – Henrik Wallin
    Suppleant – Lennart Jegerfalk

• Lösenordsskyddad: Årsmöteshandlingar

Mer info
  • God jul och gott nytt år!

Sverigedemokraterna i Kalmar län önskar alla våra medlemmar och sympatisörer en God Jul och ett Gott Nytt år där vi tar ytterligare steg framåt tillsammans!

• Valkampanjen igång på LED-skärmen

Valsymbol inför valet. Kör ni förbi Mönsterås så går den inte och missa. (tuta gärna)

• SD deltog i paneldebatt

Under måndagen så deltog Sverigedemokraterna i en paneldebatt anordnad av Kommunal Sydost – sektion Mönsterås. För Sverigedemokraterna så deltog Mikael Karlsson, kandidat till kommunfullmäktige, i debatten. En stor del av debatten kretsade kring kommunens skolor samt äldreomsorgen, men även vindkraft vilket var ett ämne som Sverigedemokraterna tog upp. Sverigedemokraterna lyfte vikten av att skapa en attraktiv kommun att leva i som värnar om invånarnas intressen, att styra de ekonomiska resurserna till kärnverksamheterna (skola, vård och omsorg), att alla ska gå ut grundskolan med gymnasiebehörighet och att stoppa satsningarna på vindkraft som äventyrar skattebetalarnas pengar.

debatt

• Jimmie Åkesson på besök i Kalmar län

Under fredagen så stannade EP-valsturnén med partiledare Jimmie Åkesson och Kristina Winberg, som är toppkandidat till Europaparlamentet för Sverigedemokraterna, till i Kalmar, Oskarshamn och Västervik. Det blev en lyckad kampanjdag med välbesökta torgmöten på alla tre platserna och ett fantastiskt vårväder där solen tittade fram under hela dagen. Under mötet så berättade Jimmie och Kristina vad Sverigedemokraterna kommer att arbeta för om vi får förtroendet av väljarna (vilket redovisas nedan), samt vikten av att EU kritiker verkligen deltar och röstar i valet.

Imorgon fortsätter turnén och vad gäller Kalmar län så kommer man att besöka Vimmerby under förmiddagen.

Detta kommer vi arbeta för i EU-parlamentet:

* Folkomröstning om EU-medlemskapet
    * Ett nej till Europas förenta stater
    * Begränsa EU:s makt över Sverige
    * Minska den svenska EU-avgiften
    * Bevara den svenska modellen på arbetsmarknaden
    * Återupprätta det svenska gränsskyddet
    * Stoppa det organiserade tiggeriet
    * Bevara och stärka det svenska djurskyddet
    * Värna den svenska kronan och hålla Sverige utanför EMU
    * Svenska jaktregler ska bestämmas i Sverige
    * En ansvarsfull invandringspolitik